lördag

Grattis Håkky!

Idag fyller en av mina allra godaste vänner Håkan 50 år och det är lika obegripligt som Anders Frisks frisyr en gång i tiden var (han måste ha klippt sig nu). Men och andra sidan så fyller Kalle Anka 82 år i sommar och det är faktiskt en riktigt bra jämförelse.

Vafan gör han egentligen - flyger?

Bilden här ovanför har jag lagt in tidigare - den är bara en smula redigerad nu - men den säger på något vis allt som behöver sägas om Hånken. Även fast fotot togs 1989 på den då oförstörda stranden Chaweng så ser han exakt likadan ut fortfarande, faktum är att han har sett ut sådär sen småstadiet i plugget. Det var han som fick gå till Systembolaget och tjacka bärs när vi gick i gymnasiet eftersom ingen frågar efter legitimation från någon som ser ut som 50 bast.
Men en dag blev det katastrof då han i ett av alla sina förvirrade tillstånd fick för sig att bleka håret och det blev morotsfärgat. På 80-talet fanns det inga femtioåringar med felblekta punkfrissor, så vi hade ett litet helvete att skaffa öl tills hans vanliga gubbfrilla hade växt ut igen.

Jag skulle kunna fylla hela interwebben (Håkan-ord) med berättelser om den mannen, men jag nöjer mig med att skriva Grattis Håkan, jag älskar dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar