söndag

Vinnare Musiken

Idag följer jag väl strömmen och bloggar om Melodifestivalen och jag är så skittrist att jag tycker att rätt låt vann. Mitt obstinata normaltillstånd skulle givetvis vara att jag tyckte att alla låtar var fel och att extra fel låt vann och sen skitit i att blogga om det.


Men jag kan inte låta bli att gilla att musiken i en musiktävling vann. När de flesta dammar på med scenshower som eldar upp våra licenspengar i en takt som får Usain Bolt att se trög ut så dyker det upp en snubbe som ställer sig rakt upp och ner och framför ett stycke gedigen bra musik och vinner på det. Klickar man sig runt på interwebben nu så kan man se hur de olika nätblaskorna försöker bräcka varandra i prettoanalyser om hur Frans personlighet hit och dit tog hem segern. Sanningen är att att låten är så pass bra att Frans själv och det som händer på scenen inte har någon betydelse, eftersom man lyssnar på musik med öronen och inte med synen. Så det är bara att blunda och lyssna så förstår ni att bästa musikstycket vann.

När jag sökte bild till det här inlägget så googlade jag med hjälp av ordet "Tokfrans" och bild nummer ett var ett foto på Ulf Lundell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar