fredag

Det spökar!

Ni som har ovanan att läsa det jag skriver här minns säkert hur jag häromsistens beskrev Martin Fribrocks fräcka stöld av den missförstådda apan King Kongs ögonbryn och hur han på så sätt har fört in fotbollen i skräckfacket.
Ikväll upptäckte jag att han ligger i lä, jag har skådat världens fulaste pojke, Häckens målvakt Christoffer Källqvist. Målvakten som är så förtvivlat ful så att publiken kräks. Kan vara därför Häcken ståtar med så låga publiksiffror, folk vågar inte gå dit och se den stackars kraken.
För att om möjligt göra honom ännu vidrigare har klubben tvingat på honom en pastellturkos skjorta. Som tur var så lyckades klåparen få sig själv utvisad när det var en kvart kvar, då hade min TV börjat ryka varje gång han dök upp i närbild.

Men jag vill tacka Christoffer på hela mänsklighetens vägnar, för när vi än råkar ha en dålig dag och när vi känner oss lite vissna så kan vi i alla fall tänka att Källqvist, han är ännu fulare.

Annars var matchens höjdpunkt när göteborgarna med tio minuter kvar böt in en figur som kommentatorn kallade för ”Mr Häcken”.
Inte läge för homofobi om man äger den titeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar