torsdag

Teknikens värld och skäggsäsong.

Tekniken slutar aldrig att förvåna mig. Vi har en tid haft usel bild på en del TV-kanaler, särskilt Kanal 5 som på någon vis har visat en bild till bakom den aktuella utsändningen. På något sätt funderade vi ut att det inte borde vara fel på själva TV:n för då borde alla kanaler strula enligt oss teknikgenier. Istället har vi lagt skulden på digitalboxen och/eller klantskallarna på ComHem.

Nu har det visat sig att vi hade ett rätt och två fel. TV:n funkar utmärkt men det gör även boxen och signalerna från ComHem.
Upptäckte detta igår då jag böt ut min gamla videoapparat mot en ny fräsig DVD-spelare och vips så fick vi genast kanonbild på alla kanaler, inte bara 5:an utan varenda kanal är nu knivskarp. Mystiskt, det var alltså videon som spökade och den är ändå bara 4-5 år gammal, men det blev tydligen någon störning när signalerna skulle surfa igenom den och scartkablar och all skit.
Nu har jag så bra bild att jag funderar på att plåga mig igenom CSI Miami på femman bara för sakens skull.

När den förbannade snön nu är här och med den kylan så funderar jag på att odla helskägg igen. Helskägg och rakad skalle är ett verkligt ”typigt” utseende, ett utseende som folk retar sig på. Som ni vet så älskar jag när folk retar sig på mig.
Jag är kvick som få i både tanke och rörelse, dessutom är jag stark som en björn. Så om någon retar sig på mig så är det snett för honom/henne. Vad ska dom göra åt det? Mo ha ha haa!

Glöm inte ordspråket, ”en man med skägg är aldrig ensam”.

Bilden är från Barcelona och Albin har på något sätt lyckats göra en trippelbeställning till frukost där han står och väntar på bussen till Villareal.

Det här blev svamligare än vanligt, det kan bero på kylan, min hjärna blir djupfryst.

1 kommentar:

  1. eller "en skäggig själ i en skäggig kropp".

    SvaraRadera