måndag

ComBort


Efter några veckors hackande på bredbandet och telefonen så passade idag ComHems hela nät på att packa ihop i Högalid - även TV - och detta skyllde ComHem på ett åsknedslag. Märkligt åsknedslag som man inte kunde höra eller se och som dessutom har gjort så att bredband och telefoni har haft hicka i två veckor innan sagda åsknedslag. Idioter.

Men det har varit en annorlunda eftermiddag och kväll utan alla dessa elmokajänger. Det har liksom varit som det måste ha varit när morfar och mormor var unga - jag har strosat runt och småstädat, läst bok, stekt köttbullar, tränat, dammsugit och fuskat genom att se på DVD. Jag äger bara en rulle på DVD (säger man rulle då?) och det är såklart Babylonsjukan. Givetvis är det en skam att jag av alla inte även äger Älska Mig med min "lillesyrra" "L" i huvudrollen. Får väl köpa den.

Nu är klockan halv tio och nyss sprakade hela faderullan igång igen, så ComHem gjorde mig i alla fall tjänsten att undanhålla HeIF - Solna AIK från min TV-ruta innan dom satte i kontakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar