lördag

Pengar i Norge?!


I Aftonblaskan skriver idag Stefan Alfelt följande angående Stuart Baxters eventuella övergång från HeIF till Vålerenga.

”Stämmer norrmännens tvärsäkra uppgifter är det riktigt illa ställt i Helsingborgs IF.
En norsk klubb ska inte ha pengar nog för att locka Baxter från sitt hem.”

Detta är alltså skrivet av en kille som har som jobb att skriva om fotboll och som därmed borde ha lite koll på just det ämnet – tycker man.
Jag antar att dom flesta som i sin förvirring av någon underlig anledning läser den här bloggen har rätt bra insyn i bollens värld men även att en del läsare inte vet ett skvatt om hur denna rörelse fungerar.
Och jag är 100% säker på att ALLA ni som läser det här begriper att norrmännen har mer pengar än oss svenskar och då har jag ändå inte gått in på dom fördelaktigare skattereglerna för bollspelare som gäller i Norge jämfört med Sverige (som nu visserligen är på väg att stramas åt).

Man behöver varken utge sig för att vara fotbollsexpert på Aftonbladet eller vara professor i nationalekonomi för att fatta varför Vålerenga har mer deg än HeIF.

Alltmedan jag skrev den här skiten så slog plötsligt en sak till mig i bakhuvudet.
Herr Alfelt jobbar på Aftonbladet som krönikör och tjänar säkert storkovan på att skriva om ett ämne där han uppenbarligen har svårt begränsade kunskaper och här sitter jag och skriver om samma ämne och är arbetslös och tjänar inte ett skit på att göra samma sak.
Dags för spelarbyte?

(Jag har dessutom läst en kurs i nationalekonomi på min fritid.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar