söndag

Glammatik



Ända sedan jag skrev det där om Rydström under rubriken ”Kalsong FF” och efter det fick – med den här bloggens mått mätt – en anstormning med kommentarer likt en vinterkräkspya från upprörda kalmariter så har jag förtjust mig i att många av dom riktade sin ilska mot mina bristfälliga talanger i grammatik. Det kan ju bero på att jag i sak hade rätt om Rydström så därför tvingades dom styra sin ilska mot den biten istället i ren och skär frustration.

Nåväl, nu ska jag förklara en sak för dessa kalmariter – inte för att jag tror att någon av dom läser detta, men ändå. Faktum är att jag förbryllas över att dom läste ”Kalsong FF” alls - eftersom dom där sumpmarkerna ligger en sisådär 200-300 år efter oss här i Stockholm så är det starkt att någon av dom kan läsa överhuvudtaget.

Så här ligger det till i alla fall. Jag skriver som jag snackar - rakt av - och bara det kan ju vara svårt för en farmare att förstå och jag följer således inga grammatiska regler. Dessa regler är ihoptotade av ett gäng förståsigpåare och i det gänget ingick inte jag. Så därför frågar jag mig varför jag ska lyda deras regler? Vad är det som säger att dom har rätt och att jag har fel?
En äkta konstnär lyder inga regler utan är nyskapande och det är på så sätt vår civilisation tar steg in i framtiden.
Men hur ska dom kunna ta in detta i Kalmar där dom strosar runt i godan ro och gödslar sina majsfält, kvar någonstans i trakterna runt 1763 eller nått sånt?

Kalmar – hålan dit framtiden aldrig hittade eller helt enkelt gav fan i.

9 kommentarer:

  1. Jag gillar inte Kalmar! Men jag älskar din blogg. Cheers.

    SvaraRadera
  2. Tänk om de skrev som de snackade. rotvälska på pränt... fy fan.

    SvaraRadera
  3. Albin, du e kung! Bodde en vecka i Kalmar typ 1998, då Telia sände mig dit på kurs. En kväll ville jag gå på bio. EN enda film gick, och det var Snake eys med Nic Cage. Sopfilm för övrigt, men grejen var att jag var ensam i salongen...
    Har också undrat över deras tajta fotbollsdresser, fan vilka farmare:) Tom

    SvaraRadera
  4. Jag undrar om du är dum i huvet eller bara väldigt oallmänbildad? Din grammatik skiter jag i, men jag förstår inte poängen med att komma med en massa värelöst skit mot en stad som Kalmar? Där bor 50000 pers som antagligen inte håller med om dina bonnskämt eftersom likt andra städer så bor det inte bönder eller liknande i stan, kanske om du åker ett par mil därifrån.

    SvaraRadera
  5. Om inte du begriper att jag skriver med glimten i ögat - det kallas humor i Stockholm - så är det i sanningens namn du som är svårt dum i huvudet.
    Snett för dig bonnläpp...

    SvaraRadera
  6. En sak till din pajas - det finns bara en stad i Sverige och det är Stockholm, resten är byar och ALLA som inte bor i Stockholm är bönder. Tycker vi som har humor.

    Vilken jävla pappskalle!

    SvaraRadera
  7. Glimten i ögat? Samma skit i alla dina inlägg..Tycker inte du ger den minsta antydan på att du skämtar förutom när du tvingas förklara dina utspel. Så uttryck dig bättre om du inte vill bli missförstådd. Du verkar känna en rejäl frustration över att bonnlurkarna faktiskt spelar bättre fotboll än ditt grönvita mittengäng..

    SvaraRadera
  8. Det kallas för ironi och jargong, men det kanske du är för ung för att fatta.
    Sanningen är att Kalmar är ett av dom lag som stör mig minst som typ Trelleborg och att jag har varit på fotboll i Kalmar flera gånger och tycker att det är en trevlig by med trevliga människor.
    Det är ungefär som att jag kallar Solna AIK för laget från lappland fast jag har flera goda vänner dom är gnäggare.
    Slappna av eller skit i att läsa min blogg då om du inte begriper.

    SvaraRadera