söndag

Mer visdom


Vafan - när vi ändå är inne på lite ordspråk och visdom så tar vi några om alkohol så här efter att Albin har haft en mörkvit helg.

Alkoholist: En slags vegetarian.

Absolutister har rätt, men bara alkoholister vet varför.

Alkohol får mig att nyktra till. Efter några klunkar konjak slutar jag att tänka på dig. (Marguerite Yourcenar 1903-1987)

Alla skall tro på något. Jag tror att jag skall ha en drink till.

Det var en kvinna som fick mig att börja dricka - och jag har inte ens tackat henne ordentligt. (W. C. Fields 1880-1946)

En av nackdelarna, med vin är att det får människor att förväxla ord med tankar. (Samuel Johnson 1709-1784)

Han köpte massor av souvenirer på Mallorca men drack upp dem på hemvägen.

1 kommentar:

  1. Jag gillar Mallissouvenirerna (ett näst intill oläsligt ord) bäst!

    SvaraRadera