måndag

Minus 26!!!


Fy helvete säger jag bara - 26 minusgrader när man går till jobbet är helt enkelt inte okej.

--------

Jag såg första perioden av Sverige - Finland när jag trampade motionscykel innan jag gick till jobbet och det diskuterades huruvida Sverige vill vinna eller inte eftersom man vid vinst antagligen får möta antingen Kanada eller Ryssland i en semifinal. Just nu står det 2-0 till Sverige så dom verkar ha fattat att det inte är lättare att möta USA i semifinal eftersom jänkarna ju faktiskt vann över Kanada och dom som vinner är i min bok alltid bäst.
Dessutom så måste man alltid satsa på vinst eller välja att leva ett liv som ett ynkligt fuskande kräk. Att vinna handlar om stolthet och om man "vinner" ett OS-guld genom att fuskande lägga sig i en match så har jag svårt att se varför man skulle känna någon som helst stolthet över en sån sak.

3-0 nu...

2 kommentarer:

  1. Köper inte att det skulle vara fusk att "inte ta i ordentligt" i en match för att senare i en turnering få "lättare" matcher.
    Med ditt resonemang skulle alltså Sveriges OS-guld i Turin varit fusk.
    I min bok kallas det taktik, precis som i cykel eller varför inte längdskidor?!
    Mig veterligen var det väl ändå två svenskar som häromdagen inte "gav allt" för att ge den tredje fördel under rätt många kilometer.

    SvaraRadera
  2. Okej, jag måste väl hålla med om taktik-tänket. Men jag tycker fortfarande att USA måste vara bättre än Kanada eftersom dom vann. Vinna måste vara grejen liksom. :)

    SvaraRadera