måndag

Slut på bränsle


Alltid dessa förbannade måndagar - Albin måste få vila snart.

--------

För att pigga upp mig lite så drack jag just en stärkande kopp te med en skvätt mjölk i och eftersom jag alltid suktar efter visdom så passade jag på att läsa på mjölkpaketet för att studera vad ett paket mjölk innehåller. Ett paket mjölk innehåller både det ena och det andra, men det som var mest intressant var att man även blev upplyst om att ett paket mjölk inte innehåller kostfiber. Det står "Kostfiber 0 %".
Det får mig att undra hur och varför man valde att berätta just det och inte gjorde en superlång jävla lista över allt som mjölk inte innehåller.
Någon kände tydligen att det var väldans viktigt att upplysa om att mjölk inte innehåller kostfiber - det kan jag toppa genom att berätta att mjölk inte heller innehåller asfalt eller gamla gubbar. Så nu vet ni det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar