onsdag

Albin på trycket


Eftersom både blodtrycket och pulsen sköt i höjden igår under matchen så var jag alldeles för fladdrig för att skriva något efteråt. Det där händer antagligen varje gång Bajen spelar och mitt stackars hjärta hänger väl på gärsgårn efter alla år som man har följt den minst sagt svajiga klubben.

Idag har blodtrycket och pulsen normaliserats och febern har även den gett vika, men jag är fortfarande makalöst svag. Orkar bara med korta stötar i upprätt läge innan jag måste lägga mig i bingen och köra en Janne Raklång en stund. Det känns verkligen att jag aldrig har varit äldre än nu.

-------

På tal om hjärta så räcker det att skriva Linus Hallenius.

-------

Annars var det fesslit när kameran zoomade in den för dagen rätt misslyckade Petter Furuseth och man fick se en skylt som sa "Nathan Paulse". Dom två är så att säga inte helt och hållet lika.

-------

Men en sådan reserv i målet finns det Hopf för framtiden.

-------

Linus är ju avstängd efter tre varningar allt enligt reglerna, men varningen han fick mot Trollhättan delades ut för att han sprang fram och firade med supportrarna - alltså precis samma sak som både han och Helg gjorde igår. Helg passade till och med på att kramas lite med några på läktaren.
Vad har jag missat? Drog Linus av sig skjortan mot Trollhättan, eller stod domaren igår alternativt domaren mot Trollhättan för en fadäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar