söndag

Simon Weekend

Alltså - jag hade fnulat ut en lång utläggning om Simon Helg vs Slöjöttrö som skulle handla om huruvida Helg har högre verkningshetsgrad än Slöjöttrö. Jag är såklart ett stort fan av Helg - det är alla som älskar boll - men ibland så kan kraft göra mer nytta än finlir, det är lite som att knulla. Det kan ju faktiskt vara så att med Slöjöttrö på banan igår istället för Helg så kanske Bajen hade vunnit - eller så hade det blivit 0-0 eller 7-7.


Nåväl - i mitt uppsåt att författa mina tankar i detta ämne så sökte jag bild med hjälp av ordet "Helg" och bjöds på bland annat dessa. Ni förstår säkert att jag kom av mig. Ibland är tusen bilder mer än ord.

Helg vs Slöjöttrö får vänta tills efter matchen mot Assyriska på tisdag.
Assyriska är ett kapitel för sig - när vi grundade BK Borsten så låg den klubben på samma nivå och sen gick vi skilda vägar (än så länge). Det var pizzabagarna i Vårbergs Centrum som var de drivande krafterna bakom Assyriska och vi munhöggs alltid om vilken klubb som var bäst. Men det är en annan historia som jag kanske bjuder på efter nästa helg...

-------

Okej att Bajen har ebb i kassan, men man borde väl ha råd med namn på skjortorna. När Solna AIK spelar så vet man ju till exempel att alla heter Panaxia i efternamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar