måndag

6-5 till mig


Nu har jag fått boken "Stockholms fotbollshistoria 1880-2010". Om man räknar med registret så nämns mitt fullständiga namn sex gånger. Bagdad nämns fem gånger men anser att han vinner eftersom han dyker upp i tre olika sammanhang, alltmedan jag endast omnämns i stycket som handlar om BK Borsten. Jag kan förstå hans sätt att resonera, men kan inte sträcka mig längre än till att vi kallar det oavgjort.

BK Borsten äras förövrigt med en lagbild i färg (med VM-bronsmedaljören Lasse Eriksson i jeans) och tabellen som vittnar om förra säsongens serieseger.
Sen är det rätt fesslit att ha en bok där både jag och Bagdad figuerar (Figueiredoar).

-------

Motherfucker oxå, nu har jag hittat Bagdads namn på två ställen till men mitt eget på endast ett, så det blev tydligen 7-7 och oavgjort på riktigt.

-------

Jaha ja, givetvis hade jag spelat på Kamerun. Gå och sätt dig i vebo'n Webó.

1 kommentar:

  1. Eftersom Bagdad är mycket ballare än dig så vinner alltid Bagdad.
    Det bör du veta vid det här laget din djävla smörsångare.

    SvaraRadera