tisdag

Frispel!

Det är helt magiskt att jag kan ha sån otur i spel. Nu har jag lirat på varenda match hittills i VM och inte ett enda spel har gått in.
Första dagarna satsade jag på att det skulle bli fler än 2 mål i matcherna och första gången det slog in i Tysklands fyranollseger mot Australien så hade jag givetvis den i kombination med Sloveniens fattiga ettnollvinst, så där flög den kosingen sin kos.

Pappskallen Del Rossi, utan skägg

Efter det fick jag spelet och började spela på alla möjliga olika saker med lika misslyckad skörd. Igår hade jag tippat att det skulle bli minst en varning i matchen mellan Italien och Paraguay mellan spelminut 10 och 20 - det sket sig såklart. Dessutom hade jag lagt in ett spel som gick ut på att det skulle sparkas minst 3 insparkar under samma period i matchen - det blev 2 och den tredje kom i minut 21.
Inte nog med detta - jag hade även slevat in en hel tia på att Del Rossi skulle göra det första målet i matchen. Vad händer - jo den lille skäggige jäveln missar markering vid Paraguays 1-0 och efter det har han mage nog att snubbla in 1-1 på egen hand. Det är i alla fall tur att jag har vett nog att bara spela för småslantar.

Nu ska jag gå över på att gissa antal hörnor i varje halvlek och om jag inte får in ett enda litet skitspel idag så ska jag ställa mig och pissa på teven.

------

Gissa vilka jag hade som första lag att göra mål i dagens första match - en ledtråd är att det var inte laget med blåa skjortor. Att det dessutom var ett regelvidrigt mål gör ju inte saken lättare att leva med. Jag ruttnar...

------

Ska fan lägga ett spel på att Svennis visar kuken innan det har spelats 15 minuter. Det är lika stor chans att det går in som vad jag än satsar på.

------

Skönt att se att det i alla fall finns ett lag som inte spelar i Adidas, Puma eller Nike. När får vi uppleva ett VM i Nordkorea som spelas med Legea-bollar.

------

Vilket land har störst problem med narkotika inom jordbruket?
Brass i lien...

1 kommentar:

  1. Går det att spela på hur många gånger ronaldo filmar under en match?

    //Tånken

    SvaraRadera