fredag

Knarkarkvart, Busken och simmande terrorister

Jeppe och ÖB försäsongstränar

Börjar dagen med en liten story ägnad er som har vuxit upp i betonghålan Vårberg.
Jag språkade lite med Jeppe igår innan jag gick hem och han berättade att när han och Davvan kom till Hammarby (2005 va?) så stationerades dom ut första året till centrumhuset i Våbban. Ni som är bekanta med denna byggnad från helvetet fattar hur fantastiskt lustigt det är.
Tänk er - det kommer 2 unga kisar från vischan till storstaden som tycker att dom är storfräsare och världstjärnor eftersom dom har skrivit på för Bajen och ska lira i Elitserien i bandy och så får dom bo ihop i en liten stinkande knarkarkvart ovanför Vårbergs Centrum. Makalös kraschlandning.

-------

Lovade ju Bobimannen att jag ska dikta ihop ett inlägg om Borstens damlag BK Busken och det kommer längre fram. Jag måste rota runt lite i minnenas mörkaste vrår först.
Jag var ju tränare för den där samlingen begränsat begåvade bollspelare och kan väl säga så mycket som att det var helt omöjligt att coacha matcherna nykter - inga nerver i världen skulle ha klarat en sån pärs.

-------

Läste att snuten nu har ansökt om att få bevaka kungabröllopet på vattenskoter. Men allvarligt - det får väl vara någon måtta på hur våra skattepengar leks upp. Vattenskoter är en leksak och leka får fanimej tant och farbror polisen göra när dom är lediga och för sina egna pengar.
- Titta en terrorist på vindsurfingbräda! Hoppa upp på skotern fort som fan!

1 kommentar:

  1. Kommer du ihåg min fantastiska fint på långholmen under träning.. När jag tittade åt ett håll o passade åt det andra.. Världsklass!! Hahahaaaa // Sämst på plan

    SvaraRadera