onsdag

Politikerspråk-tolk


På tevenyheterna igår så visades det ett reportage om några arbetslösa stackare som hamnat i det förnedrande Fas 3 där dom för kommunens räkning satt och lödde komponenter till ett privat företag. Alla som såg inslaget fattade direkt att det handlade om någon skrupellös kommunalpamp som har passat på att tjäna sig en slant under bordet på lite modernt slavarbete, men när en av de ansvariga blir intervjuad och får frågan om dom inte har begripit sig på reglerna så duckar fanskapet i äkta finslipad politikerstil och rapar ur sig att dom bara har tolkat reglerna annorlunda.

Jaha ja, men om man uppenbarligen tolkar någonting 100% käpprätt åt helvete så har man feltolkat och det är det precis och exakt samma sak som att man INTE HAR FÖRSTÅTT! Att man väljer att tolka regler och lagar lite hur man vill för egen vinnings skull betyder inte att det är okej, det betyder att man myglar och fuskar och då borde man åtminstone ha vett och stake nog att låtsas erkänna att man har begått ett misstag.
Men jag kanske har tolkat det hela fel, fast på mitt sätt och då kanske det är rätt ändå, men tvärtom, fast rätt tolkat så hade det blivit fel, men lite rätt om man tolkar det annorlunda...

~~~~~~

Dagens bild har inte ett skit med själva inlägget att göra - men jag gör precis som jag vill och det får ni tolka hur ni vill.


2 kommentarer:

  1. Bilden är otroligt coolrolig, en av mina favoriter tillsammans med denna: http://www.alleba.com/blog/2006/11/27/you-rock-you-rule/

    SvaraRadera
  2. Av någon anledning så tänkte jag på dig när jag valde den. :)

    SvaraRadera