lördag

Canal?

Är man gnälligt lagd och har en blogg så ska man såklart gnälla där och eftersom jag både är en gnällig jävel och har en blogg så ska jag idag passa på att gnälla på Canal+. Rättare skrivet så ska jag gnälla på deras programtablå (se skärmklipp) där man av någon lat anledning har slutat att ange filmernas produktionsår. Jag inbillar mig att jag inte är ensam om att intressera mig för vilket år filmen kom ut innan jag ska se den, är det dessutom en film som man är lite osäker på om man har sett eller inte så kan just åldern på rullen ge en vägledning.
Obegriplig servicedropp, eftersom det går utmärkt att gå in på exempelvis tv.nu och där klicka på filmerna som Canal+ visar - eller C More som dom numera kallar sig, men ingen säger - och få information om vilket år filmen gjordes.

Självklart så har jag mejlat och klagat och lika självklart så hjälpte inte det ett skit. C Less.



Hur Google gör för att få fram all information man ber om fattar jag inte - jag vill inte veta heller, det skulle antagligen inte vara hälsosamt för min mörkrädsla - men ibland så seglar dom snett. Jag googlade "Canal+" och fick hela skärmen full med bilder som den här nedanför. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar