måndag

Sänk takten sista kvarten

Efter en period med alldeles för mycket så kallad elitfotboll så var det igår befriande att få se lite riktig idrott som den var tänkt från början då Borsten gästades på Zinken av Höjden i sina argentinaluktande skjortor.
Eftersom det spelades en cupfinal i Solna så hade BKB det lite svårt att få ihop tillräckligt med gubbar och fick ställa upp med endast en avbytare. Till och med jag fick en förfrågan om att byta om, men eftersom jag rör mig på en högre nivå så nöjde jag mig med att värma upp målvakten innan matchen - någon måtta med härligheterna får det allt vara.



Trots den tunna truppen och den klena konditionen så lyckades Borsten ta ledningen efter sisådär en kvart efter ett anfall som inte kan kallas annat än mönster. Helt plötsligt så uppenbarade det sig riktigt fotboll mitt bland alla saxsparkar och bollen sågade sig zick zack genom Höjdens försvar och tofflades in efter en genomskärare av hög kaliber från Mogge som var på tok för tjusig för att inte ha varit annat än ren tur. Snyggt var det hur som helst.


1-0 stod sig sedan hela vägen till slutet på matchen i spöregnet då Höjden vände på steken genom att först fläska in ett långskott i målvaktens högra kryss och sedan lobbskjuta en stramare i det vänstra för att variera lite. Inte mycket att skriva om det förutom att grabbarna hade förtjänat minst en poäng efter en kämpainsats av stora mått - det är ingen lätt sak att spela boll utan kondis och med en avbytare i 90 minuter.

Borsten - Höjden 1-2 (1-0)
Publik 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar