torsdag

Herr Langballe


Eftersom jag är så lyckligt lottad att jag är barnsligt barnslig så kan jag inte låta bli att flina när jag läser att Degerfors IF har skaffat sig en ny tränare efter Tony Gustavsson och att valet föll på Mark Selmer från Danmark.
Vad är det då som är så kul med det? Jo, att han har bytt efternamn. Han spelade en gång i tiden boll i Örebro och bar då det ståndaktiga efternamnet Langballe.

Langballe! Varför byta bort ett så stenhårt namn?! Han kunde ju istället bytt förnamn till Dick.

4 kommentarer:

  1. Langballe fotboll kanske går bra i Örebro och BK Forward men i Degen gillar man kortpassningsspel. Klart han måste byta !

    SvaraRadera
  2. Varför böt han inte till Herr Kortballe då?

    SvaraRadera
  3. Då tror jag Langballe är bättre.

    En annan kille som skulle få byta om han kom till Sverige är dansken Kasper Bögelund i Borussia Mönchengladbach.

    SvaraRadera
  4. Självklart! Vad är Kasper för jävla namn?

    SvaraRadera