onsdag

Kör så det ryker!

Säga vad man vill om den nya regeringen, men jag måste ge dom en eloge för att dom har förvandlat kvällsnyheterna på TV till aftonens roligaste program. V och jag garvar så vi fiser.

Först i början blev jag som vanligt förbannad när dom började räkna upp galenskaper som dom vill och kommer att genomföra, höjda avgifter, sänkt A-kassa, subventionerat golfande och seglande, svek om biltullar i sann socialdemokratisk stil och så vidare i en aldrig sinande ström.
Nu ser jag det som ren underhållning, jag menar vilka nybörjaramatörer. Gråsossarna som lurade skjortan av folket tidigare var åtminstone proffs. Dom la in en fuling här och där och lät det liksom växa in lätt obemärkt.
Dom här idioterna bara fläskar på helt hämningslöst.

Antingen är det så att dom inte fattar att för att behålla makten om fyra år så måste dom skenbart stryka den enkla medborgaren medhårs eller så begriper dom inte vilken kraft det är i ilskan som gror i förorterna.
Se på revolutionen Frankrike för att ta ett exempel gott som något. Pissar man packet i ansiktet för länge så pissar packet en dag tillbaka.

Eller så underskattar jag dom bara och dom vet precis vad dom gör och följer en lömsk plan. En plan som går ut på att under den här mandatperioden så passar dom på att se om sina egna hus så mycket det går. Dom räknar ändå inte med att sitta kvar efter nästa val och då är det lika bra att smida medan järnet är varmt och sen leva gott på dom feta fallskärmarna som vecklas ut.

Fallskärmar som dom kan tacka gråsossarnas proffs för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar