torsdag

Ännu en torsdag

Jaha och så var det Stoors tur.

Detta var en torsdag när jag började med all tid i världen i min näve men inte hann med någonting. Det är ingen dans på rosor att odla skägg ska jag säga.
Till slut så kliade det så inihelvete att jag gav upp. Skägget får vänta, jag har all tid i världen.

David Wilcox

I sen timme såg jag slutet på Studio Virtanen på den nya kanalen ”7” från Aftonbladet och där fick jag se den där pokerfjanten som var med i Robinson och som jag ej minns namnet på svepa en vinare. För det fick han fyratusen bagis och finnläppen Virtanen som borde vara van att se folk svepa både det ena och det andra verkade imponerad.
Fnys, säger jag bara. Minns när Långskånken drog i sig en citronstarkvinare till frukost rakt upp och ned en morgon i Roskilde. Han fick inte ens höjda ögonbryn.

Egentligen så borde jag totalsåga ComHems telefonkötider. Denna kö som tog upp större delen av dagens tid. Men jag har inte tid...

4 kommentarer:

  1. En del slår mynt av sin begåvning, andra halsar den till frukost.

    Hur kan den där fjanten vara bäst i Sverige på poker. Man kanske skulle testa.

    SvaraRadera
  2. comHem är ändå en dröm jämfört med gamla Kabelvision. Åh herregud vilket skämt. Eurosport visades med ungersk kommentantor och TV 4-bilden var helt grynig, vilket i och för sig inte gjorde så mycket eftersom den kanalen är rena farsen.

    PS. Idag var Word Verifacationen värre än någonsin. En ordblind måste ha ett rent helvete.DS.

    SvaraRadera
  3. Hellre halvblind än ordblind, som vi missbildade säger...

    SvaraRadera
  4. Ken Lennaárd, heter han, nu minns jag.
    4000:- för att svepa en vinare! Jag brukar få betala runt 60:-...

    SvaraRadera